top of page
  • holdingliat

עובדים זרים, אמונה בצדקת הדרך ומה שביניהם:

עודכן: 11 בדצמ׳ 2021



דוגמא לסיוע למשפחה מול תאגיד סיעודי בשבוע שעבר פנתה אלי אחות של מטופלת מרמת גן. האחות הגיע מארה''ב כדי לעזור לאחותה, מאחר וילדי המטופלת גרים גם הם בחו''ל. כחלק ממערך הליווי שסיפקתי לה, והייעוץ בתחומי הטיפול בלקוחות גריאטריים התבקשתי לעזור לה מול תאגידי הסיעוד בכדי למצוא מטפלת זרה לאחותה.

פניתי לכמה תאגידים. אתם יודעים עד כמה מצב העובדים זרים קשה בימים אלו, אך בסוף הצלחנו למצוא לה עובדת זרה.

כאשר הכל כבר סודר והיינו לקראת רישום המטפלת, גילינו שתאגיד אחר ביצע הזמנה של עובדת זרה מחו''ל. ברגע שנעשית הזמנה לייבוא מטפלת מחו''ל, לא ניתן לרשום עובדת זרה מהמאגר הקיים בארץ. אתם יכולים לתאר את מפח הנפש שחווינו, לאחר שכבר הצלחנו למצוא מטפלת זרה בתקופה שכזו.

פניתי אל התאגיד שביצע את ההזמנה, וביקשתי לבטל אותה. התאגיד טען שהעובדת אמורה להגיע ולכן הם לא מוכנים לבטל את ההזמנה. עשיתי בירור קצת וגיליתי שהתאגיד הזמין עובדת מהודו, על אף שאין אפשרות לעובדים זרים מהודו להגיע ארצה בעקבות הווריאנט ההודי.

הבהרתי לתאגיד כי רווחת הקשישה מעל הכל, ושחשוב שיראו את טובת המטופל. לכן אני מבקשת שיבטלו את ההזמנה בכדי שנוכל לרשום את העובדת הזרה שכבר מצאנו.

מרגע זה התאגיד ניתק קשר ונעלם, והשאיר אותנו חסרי אונים.

מה עושים?

המשפחה ואני פנינו אל רשות האוכלוסין, וביחד הצלחנו לבטל את ההזמנה ולרשום את העובדת הזרה שנמצאת בארץ. ברוך ה', אחות המטופלת יכלה לחזור לארה''ב בראש שקט, בידיעה שיש מי שמטפל באחותה.

זהו שיעור חשוב בשביל משפחות המטופלים. במידה ואתם נתקלים בבעיות, ניתן לפנות לגורמים שונים מטעם המדינה שיעזרו לכם. אל תוותרו, גם כשנראה שאין תקווה. בעזרת לחימה ואמונה בצדקת הדרך ניתן להגיע לפתרון.

פוסטים קשורים

הצג הכול

קבוצת הורים

הצטרפ/י

יצירת קשר

שלח/י הודעה

מייל

שלח/י

חייג

‭‭‭052-6868540

זה המקום להשאיר פרטים כדי שנוכל ליצור קשר, להכיר ולסייע.

ליאת כהן - עובדת סוציאלית

הפנייה נישלחה בהצלחה

מלאו את הפרטים ליצירת קשר

bottom of page