top of page
  • holdingliat

מטפל סיעודי - המדריך למציאת מטפל סיעודי

 


מטפל סיעודי

מטפל.ת סיעודי.ת – כיצד משיגים? תהליך וטיפים:

 

תהליך של מציאת מטפלת סיעודית הוא אחד מהנושאים שבני המשפחה מתמודדים איתו ולא פעם הוא מהווה אתגר לא פשוט באיתור מטפלת סיעודית.

כיום, ישנם מטפלים סיעודיים ישראלים ויש מטפלים סיעודיים שהם מטפלים זרים.

מי שזכאי למטפל סיעודי דרך ביטוח לאומי, מקבל שעות סיעוד על חשבון גמלת הסיעוד בשל מצבו והוא יכול לקבל מטפל סיעודי ישראלי דרך חברות סיעוד, או לחילופין מטפל זר דרך לשכות פרטיות, שרישומו ניתן להיעשות דרך חברת הסיעוד.

חברות הסיעוד דואגות למצוא מטפל סיעודי למטופל והן אחראיות לשכרו ולתנאים הסוציאליים שלו. בדרך כלל מטופלים שזכאים לרמות גבוהות בגמלת סיעוד, מבקשים להחליף את המטפל הישראלי במטפל סיעודי שהוא זר.

למי שיש גמלת סיעוד ומבקש מטפל סיעודי, יכול כפי שציינתי לפנות לחברת סיעוד ולבקש מהם למצוא מטפל סיעודי, לעומת זאת מי שמבקש מטפל זר, על המשפחה לפנות ללשכות פרטיות / תאגידים של עובדים זרים ולחפש דרכם מטפל סיעודי מתאים.

יש לציין שגם מטופלים שאינם זכאים מביטוח לאומי לגמלת סיעוד, זכאים להעסיק מטפל זר, הם יכולים להוציא רישיון למטפל זר על סמך קריטריונים שרשומים באתר של רשות האוכלוסין.

מיהו מטפל סיעודי?

מטפל סיעודי הוא אדם שבדרך כלל עבר הכשרה ויודע לטפל במקרים שבהם יש טיפול שהוא מעבר לעזרה קלה בבית. יש צורך בעזרה בפעולות יום יומיות כמו הלבשה, רחצה, עזרה בניידות, ואף בפעולות של החלפת חיתולים, מעברים, אכילה ושתייה.

במקרים מסוימים, בשל מצבים מסוימים, המטפל הסיעודי יצטרך עזרה נוספת של אדם נוסף או עזרה של מנוף. כדאי להתייחס למצבו הסיעודי של המטופל ולדאוג שלא תיווצר שחיקה או עומס פיזי למטפל הסיעודי.

כיצד ניתן למצוא מטפל סיעודי?

מטפל סיעודי ניתן למצוא או דרך חברות סיעוד, אם אלו מטפלים זרים אז יש את הלשכות הפרטיות. בנוסף יש אפשרות דרך רשתות חברתיות, קבוצות ייעודיות, חברות שמתמחות גם בתחום זה.

טיפים במציאת מטפל סיעודי והעסקה:

כדאי מאוד לבקש המלצות על המטפל הסיעודי, ולאחר שקיבלתם המלצות לקבוע פגישה לראיון עבודה.

לפני הריאיון תחשבו עם עצמכם מהם הדברים שאתם רוצים לדעת עליו ובנוסף מה הציפיות שלכם ממנו. כיתבו לכם מראש את השאלות לראיון, שאלות כלליות ושאלות ספציפיות לאותו מועמד.

בידקו גם מהם ציפיות השכר של המטפל והאם הם עומדים על פי חוק.

מצאתם מטפל סיעודי! 

תגדירו את התפקיד שלו ותדאגו לחוזה עבודה בינכם.

אל תגידו לעצמכם: "הוא כבר יודע את העבודה", אלא שבו איתו והגדירו איתו תיאום ציפיות. אם יש צורך, תחפפו אותו כמה ימים כדי שיתרגל למסגרת עבודה המתאימה לכם. כל בית שונה מאחר.

מטפל סיעודי טוב הוא נכס ולכן אם מצאתם אחד כזה, תשקיעו בו, בסופו של דבר זה יחזור אליכם ולטיפול ביקירכם.

 

 

 

 

פוסטים קשורים

הצג הכול

קבוצת הורים

הצטרפ/י

יצירת קשר

שלח/י הודעה

מייל

שלח/י

חייג

‭‭‭052-6868540

זה המקום להשאיר פרטים כדי שנוכל ליצור קשר, להכיר ולסייע.

ליאת כהן - עובדת סוציאלית

הפנייה נישלחה בהצלחה

מלאו את הפרטים ליצירת קשר

bottom of page