top of page
  • holdingliat

מעבר לבית אבות - עוד התלבטות של בני משפחה

עודכן: 21 בנוב׳ 2021

"הכנסתי את אמא לבית אבות. אני מיוסרת מאוד, אבל לא הצלחתי לתת לה מענה בבית כמו בעבר. גם המטפלת כבר לא מצליחה לטפל בה כראוי…"

האם עשיתי טעות כאשר העברתי את אמא לבית אבות?

ההחלטה להוציא את ההורה לבית אבות היא החלטה לא פשוטה. אם קיבלתם החלטה להעביר את ההורה לבית אבות, קחו בחשבון שהימים הראשונים בבית אבות הם כמו רכבת הרים. אולי תחוו רגשות אשמה וחרטה, אלו רגשות מאוד נורמלים.

תנו להתחלה כמה ימי חסד.

לרוב ההורים יהיו זקוקים לזמן הסתגלות. התקופה הראשונה בבית האבות יכולה להיות לא קלה להם, וגם לכם.

אצטט מתוך השיחה שלי אתמול בבוקר עם ת': "ליאת, אמא מאושרת שם, אני שמחה שעשיתי את הצעד הזה. בימים הראשונים שלי רק בכיתי, אבל לאחר שאמא התרגלה הוטב לכולנו"

חשוב לזכור שההסתגלות הראשונית יכולה להיות מאתגרת ומלאה ברגשות. אך אם החלטתם להעביר את ההורה לבית אבות, כנראה שהטיפול בבית כבר לא התאים לו. בית אבות הוא מקום ראוי למבוגר שזקוק להשגחה צמודה, בנוסף לחיי חברה ופעילויות.

כמו כל אדם, גם הורה מבוגר זקוק לתקופת מעבר שעלולה להיות מאתגרת. הגדירו ביחד עם ההורה תקופת נסיון לבית האבות - ממליצה להגדיר לפחות כמה שבועות.

במידה וההורה לא התאקלם כראוי בבית האבות, המעבר חזרה הביתה צריך להיות מסודר ומתוכנן. חשוב לדאוג לפעילויות שינעימו את זמן ההורה ויקלו את השהות שלו בבית, לצד מטפל שידאג לכל צרכיו.

מעבר לבית אבות לא מתאים לכל אדם, והתהליך צריך להעשות בצורה נכונה. כמו כן, אם המעבר לבית אבות נכשל, החזרה הביתה מצריכה שינוי באורח החיים של ההורה.

מוזמנים לפנות אלי לשאלות וייעוץ כיצד להקל על הורה במעבר לבית האבות וחזרה. תמיד פה למענכם. רק בריאות לכולם


פוסטים קשורים

הצג הכול

קבוצת הורים

הצטרפ/י

יצירת קשר

שלח/י הודעה

מייל

שלח/י

חייג

‭‭‭052-6868540

זה המקום להשאיר פרטים כדי שנוכל ליצור קשר, להכיר ולסייע.

ליאת כהן - עובדת סוציאלית

הפנייה נישלחה בהצלחה

מלאו את הפרטים ליצירת קשר

bottom of page