top of page
  • holdingliat

המדריך לקראת מעבר לבית אבות

עודכן: 3 במרץ 2022

החלטתם להכניס את בן המשפחה שלכם לבית אבות?


4 שאלות ותשובות שאתם צריכים לדעת:

ראשית - חובה לבדוק שבית האבות מחזיק ברישיון מטעם משרד הבריאות ושחל עליו פיקוח של משרד הרווחה ומשרד הבריאות.

1. מה ההבדל בין המחלקות?

בשונה מדיור מוגן, בתי האבות מיועדים גם עבור קשישים הזקוקים לעזרה סיעודית. לכן ניתן למצוא מחלקות שונות בבתי האבות, המותאמות לצרכי הדייר:

המחלקה לעצמאים - מיועדת עבור קשישים שהגיעו לבית האבות בכדי להנות מחיי חברה ומפעילויות, אך לא זקוקים לעזרה בכדי לתפקד ולנהל שגרה יומיומית.

המחלקה לתשושים - מיועדת עבור קשישים שצריכים עזרה מינימלית בניהול השגרה היומיומית, בדרך כלל בעקבות מצב רפואי ירוד.

המחלקה לסיעודיים - מיועדת עבור קשישים שצריכים סיוע מקיף בביצוע מטלות בסיסיות כמו רחצה, אכילה, לבוש וכו'. במחלקה זו יקבלו הקשישים טיפול סיעודי צמוד והשגחה ע"י מטפלים מוסמכים.

המחלקה לתשושי נפש - מיועדת עבור קשישים המוגדרים במצב נפשי ירוד, לרוב בעקבות ירידה בתפקוד הקוגנטיבי. לרוב זו מחלקה סגורה הנמצאת בפיקוח צמוד של משרד הבריאות.

כמו כן ניתן למצוא בחלק מבתי האבות מחלקות לקשישים במצב סיעודי מורכב (לדוגמא סיוע באכילה באמצעות זונדה) או לקשישים בשיקום (שצפויים לחזור לעצמאות לאחר טיפול ממושך).


המדריך לקראת מעבר לבית אבות, אילוסטרציה

2. מה בית האבות מציע לכם?

מעבר לסיוע סיעודי, בתי האבות מציעים טיפול והשגחה ע"י צוות רפואי הנוכח במקום במשך רוב שעות היממה. דעו כי כל בית אבות יציע לדיירים לפחות 3 ארוחות ביום, ולעיתים אף יותר.

בנוסף, מציעים בתי אבות רבים פעילויות חברתיות המותאמות למצב הרפואי של הדייר כמו חוגים, הרצאות, טיולים מונגשים וכו'. בבתי אבות רבים יש גם


מתקני איכות חיים כמו בריכה וחדר כושר.

לפני המעבר, בדקו מה הם השירותים הנוספים שמוצעים לכם בכל בית אבות, בכדי לוודא שיקירכם יוכל להנות משגרה מלאה ומהנה במהלך היום.

3. מה העלות של הבית אבות?

העלות נקבעת לפי סוג המחלקה, מיקום בית האבות, והשירותים שהוא מציע - ובדר"כ נעה בין 5,000 ל-18,000 בחודש.

בניגוד לדיור מוגן, בתי אבות בדר"כ לא דורשים תשלום פיקדון או דמי כניסה, אלא רק תשלום חודשי.

שימו לב שבתי האבות בדר"כ ידרשו תשלום נוסף עבור פעילויות מיוחדות (סיורי יום וטיולים), שימוש בכבלים ובטלפון ועוד. חשוב לברר מראש את העלויות הנוספות בזמן החיפוש אחר בית אבות.

4. כיצד לממן את העלות?

שימו לב! גמלת הסיעוד של ביטוח לאומי מתבטלת לאחר מעבר לבית אבות. האופציות העומדות בפניכם הן:

קוד מטעם משרד הבריאות - אישור המעיד כי המשרד ישתתף בתשלום על השהייה בבית האבות (ולעיתים אף יממן את העלות המלאה). מיועד רק עבור סיעודים או תשושי נפש, ותלוי במצב הכלכלי והסוציאלי של הדייר ומשפחתו. חשוב לברר האם בית האבות הייעודי שמצאתם מקבל את קוד הבריאות. גם קשישים שלא מוגדרים כסיעודים יכולים להעזר במשרד הרווחה לצורך מעבר לבית אבות.

השכרת מקום המגורים הקודם - משפחות רבות מחליטות להשכיר את הדירה או הבית של הקשיש שעבר לבית האבות, ועל ידי כך לממן את עלות השהות. יש כאלו שאף בוחרים למכור את מקום המגורים בכדי לממן שהות לטווח ארוך.

ביטוח סיעודי פרטי - קשישים רבים זכאים לקבל קצבה חודשית דרך חברות ביטוח או קופות החולים. במידה וקשיש מוגדר כסיעודי או כתשוש נפש, הוא זכאי לתבוע את הביטוח בתקווה לקבל קצבה חודשית במשך 5 שנים. אני ממליצה בחום לבדוק זכאות, מאחר וקשישים רבים לא מודעים לזכאות שלהם. למידע נוסף פנו אלי, אעזור בתהליך ולא אגבה תשלום עד קבלת התביעה.



111 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

קבוצת הורים

הצטרפ/י

יצירת קשר

שלח/י הודעה

מייל

שלח/י

חייג

‭‭‭052-6868540

זה המקום להשאיר פרטים כדי שנוכל ליצור קשר, להכיר ולסייע.

ליאת כהן - עובדת סוציאלית

הפנייה נישלחה בהצלחה

מלאו את הפרטים ליצירת קשר

bottom of page